|
REC1210650 |
Alternativa a Excel: Libreoffice CALC |
2018-2019 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
1/7/2019 - 15/7/2019 (30 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Associació d'Ensenyants d'Informàtica de Catalunya
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/05/2019 - 01/07/2019 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
60
|
| |
Descripció i Metodologia: |
El curs s'organitza en temaris, al final de la qual, els alumnes han de lliurar diverses activitats que reforçaran el mateix temari i que avaluaran la correcte comprensió dels continguts. Al mateix temps, durant el curs, es crea un espai de debat sobre el mateix temari on es poden apuntar el dubtes que apareixen durant el curs. L'entrega d'activitats durant els terminis establerts i el correcte seguiment, conformen la certificació o no de l'alumne. Aquest és un curs destinat als docents que es vulguin iniciar en el funcionament d'un full de càlcul.
|
| |
Objectius |
Llibreoffice com a eina educativa: Pel docent i per l'alumne.
Aprendre la interfície d'un full de calcul i quan és útil utilitzar-lo, les seves possibilitats educatives en funció del centre d'interessos i identitat digital de cada usuari i en el marc de les competències bàsiques digitals.
Aplicar progressivament pràctiques reals a l'aula a l'entorn de treball del full de càcul en el marc de l’Entorn Personal d’Aprenentatge.
Iniciar-se en l'aprenentatge col·laboratiu a la xarxa i veure'n la utilitat i usos.
Utilitzar els recursos i activitats bàsiques del Llibreoffice dins la tasca docent
|
| |
Continguts |
Modul 1: Libreoffice: Instal·lació i coneixement de l'entorn
Modul 2: Dades, cel·les, full i llibre
Modul 3: Formules
Modul 4: Gràfics
Modul 5: Funcions
Modul 6: Impressió
Modul 7: FontWork, corrector ortogràfic, pdf i altres eines.
Modul 8: Filtres i petita introducció a les macros i a les funcions creades per l'usuari
|
| |
Observacions |
Preu:60€, socis 45€
|
| |
Formador/a |
Emili Creus
|
| |
Avaluació |
1) Entendrem una avaluació positiva de l’aprofitament del curs:
A continuació es descriu el pla d'avaluació específic per a totes les activitats del curs:
Mòdul 1 Libreoffice.CALC
Exercici 1. Tema 1. Saber utilitzar l'ajuda
Exercici 2. Tema 1. Coneixement de l'entorn
Criteri d’avaluació: Capacitat d’instal·lació del paquet ofimàtic libreoffice. Capacitat d’utilitzar l’ajuda del programa i coneixement de l’entorn ( menús d’eines superiors i inferiors)
Mòdul 2. DADES, CEL·LES, FULLS i LLIBRE
Exercici1. tema 2. Selecció de cel·les, rangs, .. Introducció de dades: Copiar, tallar, enganxar.
Exercici 2 Tema 2. Format de cel·les, formats numèrics i personalitzat, format de voreres, format condicional
Criteri d’avaluació. Capacitat d’organitzar la informació en cel·les i fulles. Treball amb rang ( copiar, enganxar i traslladar). Capacitat de entendre i canviar el formats de les cel·les.
Mòdul 3. FÓRMULES
Exercici 1 tema 3. Introducció de dades, Utilitzar Enganxament especial, Emprar fórmules bàsiques. Utilitzar referències
Exercici 2 tema 3. Introducció de fórmules
Exercici 3. Tema 3. Referència absoluta i relativa
Exercici 4. Tema 3. Referència absoluta i relativa. Copiar formules
Exercici 5. Tema 4. Referència absoluta i relativa
Criteri d’avaluació: Capacitat de treballar amb formules. ( copiar, enganxar i traslladar)
Modul 4. GRÀFICS
Exercici1 tema 4. Gràfics
Exercici2 tema 4. Gràfics
Criteri d’avaluació: Capacitat de creació i utilització del gràfics de dades que ofereix el programari.
Modul 5. FUNCIONS
Exercici 1 Tema 5 Pràctica amb les operacions SUMA(), copiar i enganxar fórmules, MAX(), MIN(), MITJANA(), ARROD()
Exercici 2 Tema 5 uncions MITJANA(), MAX(), MIN(), SI(), COMPTAR(), COMPTAR.SI(), copiar fórmules.
Criteri d’avaluació: capacitat d’utilitzar fórmules en base a dades disponibles.
Modul 6 IMPRESSIÓ
Exercici 1 Tema 6: Salt de pàgina
Criteri d’avaluació: Capacitat de enviar la informació del full de càlcul a la impressora en pàgines diverses d’acord amb criteris de paginació.
Mòdul 7.ALTRES
Exercici 1 Tema 7. Fontwork, pdf,....
Criteri d’avaluació. Capacitat d’utilitzar d’aquestes eines
Mòdul 8 FILTRES, MACROS I FUNCIONS CREADES PER L'USUARI
Exercici 1 Tema 8 Introducció a les macros i funcions
Exercici 1 Tema 9: Fer una funció ( Tasca voluntària)
Criteri d’avaluació: Capacitat d’entendre que existeix un llenguatge de programació que amplia les possibilitats dels full de càlcul.
Mòdul 9 . TASCA FINAL
Tasca Final : Una vegada acabat l’estudi de les diferents lliçons, el participant que vulgui tenir dret al certificat del curs ha de lliurar tots els exercicis abans de la data que es fixi i ha de desenvolupar un projecte que globalitzi la utilització dels diferents recursos apresos. Aquest ha de ser un treball on es reflecteixin i es duguin a la pràctica els coneixements assolits. El projecte ha d’estar basat en l’ús del programa de full de càlcul libreoffice.org Calc i ha de fer un treball d’interès escolar.
Criteri d’avaluació: Capacitat de l’alumne d’adaptar el coneixements adquirits a la seva tasca diària.
2) Avaluació de la satisfacció dels participants: es realitzarà una enquesta de valoració a final del curs que recollirà suggeriments i observacions valoratives.
|
| |
Requisits de certificació |
El participant aconseguirà una avaluació positiva del curs quan:
a) Faci un treball de curs sobre algun aspecte del temari.
b) Amb la realització i presentació d'un seguit d'activitats proposades com obligatòries, val a dir que també hi haurà activitats voluntàries que permeten al participant aprofundir més en els continguts del curs
c)Per tal d'obtenir el certificat del curs s’ha d’haver seguit la metodologia del curs i assolits els requisits mínims d’avaluació esmentats en el pla d’avaluació.
Aquests mínims són:
-Haver entregat i participat en un (80%) de les activitats obligatòries proposades pel formador i que conformen el pla d’avaluació.
-Haver omplert i entregat l’enquesta final de grau de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçat a professorat d'educació primaria i secundària.
|
| |
E-mail |
secretariaAEIC@gmail.com
|
| |
|
|
|